Do czego służą:
Pierścienie centrujące niwelują problem stosowania przez producentów odmiennych średnic piast w różnych modelach aut. Rozwiązanie to pozwala montować w pojazdach felgi aluminiowe tzw. zamienniki. Dla użytkownika oznacza to duży wybór wzorów felg i atrakcyjne ceny w porównaniu z oryginalnymi felgami.
Podczas montażu felgi aluminiowej pierścień centrujący pozwala uzyskać zgodność średnic:
- otworu centralnego felgi,
- piasty w samochodzie.
Dobór pierścieni
W celu dobrania odpowiedniego rozmiaru pierścieni należy ustalić dwa wymiary:
- średnicę otworu centralnego w feldze, która ma pasować do zewnętrznej średnicy pierścienia.,
- średnicę piasty w samochodzie, która powinna zgadzać się ze wewnętrzną średnicą pierścienia.
Wymiary otworu centralnego można sprawdzić w specyfikacji producenta felg, natomiast średnicę piasty – w dokumentacji auta. Można także posłużyć się suwmiarką i sprawdzić ww. wymiary samodzielnie , mierząc średnicę piasty i średnicę otworu w feldze.
Czy potrzebne? Jak widzicie odpowiedź jest prosta .. Oczywiście , że tak!
Bez pierścieni nie wycentrujemy prawidłowo koła na piaście. Efektem tego będzie tzw. „bicie kół” podczas jazdy lub drgania kierownicy. Skutkiem tego będzie szybsze zużycie zawieszenia w samochodzie.